V edycja Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego ,,Czytam z klasą – lekturki spod chmurki”
W ramach realizacji trzeciego modułu uczniowie klasy 1 c, 2 a i 2 c podjęli działania pod hasłem ,,Bądź dobry dla roślin”. Wypełnili strony w lekturniku związane z lekturą pt. „Drzewo do samego nieba” M. Terlikowskiej. Uczniowie stworzyli także prace plastyczne, dla których inspiracją stała się czytana książka. Uczniowie w parach wykonali również szereg zadań związanych z lekturą, m.in. rysowali donice, które ozdobili ilustracjami przedstawiającymi ulubione fragmenty lektury. Zasadziliśmy także, w zdobionych przez dzieci, donicach kwiaty, o które z troską dbali wszyscy uczniowie. Przy okazji przypomnieliśmy sobie, czego rośliny potrzebują do życia i wzrostu. Wspólnie rozwiązaliśmy krzyżówkę związaną z lekturą, ozdabialiśmy ilustrację drzewa, dorysowując brakujące elementy. Na zakończenie układaliśmy zdania pasujące do opisu podwórka, drzewa oraz bohaterów książki. Podczas realizacji ostatniego modułu wspólnie obchodziliśmy ,,Światowy Dzień Ziemi”. Stworzyliśmy plakaty przedstawiające wzrost roślin. W oparciu o przygodę ,,Troskliwego Misia” usystematyzowaliśmy wiedzę na temat prawidłowego wzrostu roślin roślin na przykładzie tulipana. Z okazji ,,Dnia Matki” uczniowie zaprojektowali samodzielnie doniczkę, w której następnie zasiali miętę i bazylię. Będzie to idealny czas na obserwację wzrostu roślin w warunkach domowych, w gronie rodzinnym. Podczas realizacji projektu zorganizowaliśmy szkolna akcję sadzenia kwiatków. W ogrodzie przeprowadzono lekcję przyrodniczą, gdzie uczniowie samodzielnie sadzili kwiatki. Było to wspaniałe podsumowanie trzeciego modułu, gdzie połączyliśmy aktywność przyrodniczą z możliwością uczenia się na świeżym powietrzu.
Tym zielonym akcentem kończymy V edycję Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego ,,Czytam z klasą – lekturki spod chmurki” wspierającego rozwój czytelnictwa ,,Na tropach dobroczynności”. Celem projektu było doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania, pogłębianie wiedzy na temat dobroczynności, kształtowanie u uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra.