Dzień Dyni
- Szczegóły
- Edyta Grzelak
- Odsłony: 75
Złota polska jesień dostarcza wielu inspiracji, nie tylko dorosłym, ale także dzieciom. 28 października SU zorganizował w naszej szkole "Dzień Dyni". Tego dnia uczniowie przyszli ubrani w pomarańczowe stroje oraz ogłoszono konkurs na najpiękniejszą dynię. Dzieci przyniosły swoje pięknie wycięte i przyozdobione prace do szkoły. Wszystkie pomysły uczniów można było podziwiać na szkolnym korytarzu, gdzie zorganizowano wystawę. Komisja konkursowa miała trudny wybór, ponieważ wykonano wiele pięknych i pomysłowych prac. Konkurs cieszył się ogromnym zainteresowaniem. Po długich obradach Jury postanowiło wyróżnić następujących uczestników:
1. Mikołaj Majcherski kl. 1a
2. Lena Lewandowska kl. 2b
3. Anita Lis kl. 3b
4. Nikola Augustyniak kl. 5b
5. Hanna Ostapiuk kl.1c
6. Amelia Janiak kl. 1b
7. Szymon Tamecki kl.1b
8. Gabriela Bryll kl. 2b
9. Mateusz Pałasz kl. 1c
10. Julia Chojnacka kl. 3b
Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy pomysłowości i dziękujemy za udział w konkursie.
Opiekunowie SU
Dzień Dyni
- Szczegóły
- Magdalena Bogutczak
- Odsłony: 67
W oddziałach przedszkolnych, 28 października świętowaliśmy „Dzień Dyni”.W tym dniu obowiązywał kolor pomarańczowy na naszych ubraniach. Pobyt w przedszkolu był przepełniony zajęciami plastycznymi, wierszykami, zabawami i tańcami. Na koniec dnia zrobiliśmy wystawę wszystkich prac. W oddziałach przedszkolnych odbył się również konkurs „Dyniowe inspiracje”. Wszystkie dzieci biorące udział w konkursie otrzymały dyplom i drobny upominek. Serdecznie dziękujemy.
Wycieczka do Muzeum Włókiennictwa w Łodzi
- Szczegóły
- Edyta Grzelak
- Odsłony: 81
W piątek 28 października klasa IIb i IIc wybrały się na wycieczkę do Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi. Poczas zwiedzania uczniowie mieli możliwość obcowania z wybranymi eksponatami, zapoznania się z historią przemysłu włókienniczego, Białej Fabryki oraz rodziny Geyerów, która kryje wiele sekretów. Dzięki niesamowitym wystawom dzieci mogły przenieść się w czasy Łodzi przemysłowej. Uczniowie wzięli również udział w kreatywnych warsztatach.
Karolina Stanisławska
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ BIAŁEJ LASKI
- Szczegóły
- Edyta Grzelak
- Odsłony: 81
Dnia 19 października uczniowie klasy IIb wzięli udział w kampanii społecznej „Ja nie widzę Ciebie, Ty zobacz mnie”. Uczniowie poznali Alfabet Braille’a, zasady zachowania w towarzystwie osoby niewidomej, podstawy orientacji przestrzennej, a także inspirujące historie osób niewidomych. Sprawdzili w jaki sposób „biała laska” ułatwia poruszanie się osobom niewidomym. Na zakończenie dzieci wykonały plakaty, na których znalazły się informacje na temat Międzynarodowego Dnia Białej Laski. Dzięki udziałowi w akcji, uczniowie dostrzegli problemy osób niewidomych/ niedowidzących.
Małgorzata Grodzka Karolina Stanisławska
"ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE" odwiedziły cmentarz w Konstantynowie Łódzkim.
- Szczegóły
- Sylwia Paczkowska
- Odsłony: 73
Lekcja historii na Stacji Radegast w Łodzi
- Szczegóły
- Marta Pietrzak
- Odsłony: 80
Stacja Radegast to miejsce, z którego podczas II wojny światowej odprawiano transporty Żydów z łodzkiego getta do obozów zagłady, najpierw Chełmna nad Nerem, następnie Auschwitz - Birkenau. Dziś jest to miejsce upamiętnienia ofiar Holokaustu oraz Oddział Muzeum Tradycji Niepodległościowych w Łodzi. Uczniowie klasy ósmiej wzięli udział w wyjątkowych warsztach skupionych wokół wystawy pt.: "Byli sąsiadami: ludzkie wybory i zachowania w obliczu Zagłady", którą przygotował United States Memorial Museum w Waszyngtonie. Pracując w grupach, w interakcji z wystawą zdobywali wiedzę o trudnych tematach wojennych, różnych postawach i motywacjach, które przyświecały świadkom Zagłady. Dowiedzieli się, że niektórzy sąsiedzi żydowskich rodzin wykazywali się obojętnością, inni zachowywali bierną postawę ze strachu, byli też tacy, którzy w mniejszym lub w większym stopniu wspierali nazistów i wreszcie bohaterowie tamtych dni, którzy starali się pomóc ofiarom lub zaprostestować przeciwko zbrodni. Celem zajęć było uświadomienie uczniom, że że nie wolno być biernym i obojętnym na cudzą krzywdę, niesprawiedliwość i zło. Wreszcie, że należy rozbudzać w sobie postawy tolerancji dla odmienności i różnorodności, ponieważ w prawdziwie tolerancyjnym i cywilizowanym społeczeństwie nie powinno być miejsca dla rasizmu i antysemityzmu.